Wednesday, July 7, 2010

Anwar: Umno Threatened By Pakatan Rakyat's Popularity



Persoalan dari video ni...

Sekuat mana "kekuatan" yg di bina antara PAS, PKR dan DAP?
A:Sekuat lelaki lembut blkg lorong haji taib?
B:Sekuat biskut marie?
C:Sekuat peminum tegar kopi jantan?
D:Kuat sangat sampai tak terkata?

Betolkah hak melayu dan nasib melayu serta bumiputera akan lebih terbela melalui dasar Anwar iaitu memacu pertumbuhan ekonomi, menghapuskan penyelewengan dan pemborosan serta membela nasib rakyat miskin yang terpinggir?
A:Cakap memang senang,aku pun boleh cakap
B:Takkan rakyat miskin yang terpinggir je?
C:Betul ke Malaysia mampu jadi sifar penyelewengan dan pemborosan?
D:Betul la,Anwar tak menipu. Anwar cakap sume betul. Dia kan jujur lagi berwibawa.

Adakah kita bersedia untuk menerima perubahan atau lebih tepat lagi risiko sekiranya kabinet diambil alih oleh parti bukan UMNO?
A:Tarahal la. Anything for Anwar.
B:Kita ni sokong Anwar ke atau perjuangan dia?
C:Sape nak jadi TPM? Guan Eng ke Karpal Singh?
D:UMNO da korup. Sume ahli die murtad bak kate tok guru. Tak masuk syurga aku nanti.



# Yes UMNO is threatened by Pakatan but who says Pakatan is gaining more popularity nowadays? Did Nielsen do any research? This is just another political rhetoric. It is nature of human being to feel threatened by their opponent. Same goes to Pakatan who scare of UMNO. At this time anybody will play dirty trick. Spreading false fact, putting more effort to cheat wisely etc. etc. We should just enjoy this comic. May the force be with them.



raar


6 comments:

nosembilanbelas said...

tak ada satu pun di atas...tapi akak dah pernah terbaca

Nasrina said...

haha.. wth with anuar, pas,pkr ..dap whatsoever.. kekuatan?? of coz la kekuatan depa ni cuma pd propaganda semata... takut2 kan rakyat with their stupid propaganda... i wonder how its gonna be bila biarkan mereka jd raja... too scary to imagine that..

~in political mood.. =p

Sue@Iza said...

bored with malaysian politics nowadays. =P

al-basri said...

orang diluar sana sedang mengatakan kita tolol, kerana ada rakyat Malaysia yang percaya hanya dengan memilih Anwar jadi PM negara ini boleh maju.

orang diluar sana juga sedang mengatakan kita tolol, sebab percaya hanya dengan menyokong PAS kita boleh masuk syurga.

Malaysia tanah airku. apa nak jadi..

eszol said...

nosembilanbelas-baca ape?

nasrina-they won't be raja absolutely

sue@iza-me too

al-basri-xtaw la nak jadi ape. makin mundur

KiKo Berdendang said...

politik? takot nak campor..mulut dak kena glu gajah..huhuh

raar