Wednesday, April 6, 2011

Kenapa Wan Azizah Tak Tunjuk Jam Omega?

Sidang media telah dilakukan oleh isteri Anwar Ibrahim iaitu Wan Azizah bersama Karpal Singh, Nurul Izzah serta Kahlid Ibrahim siang tadi sebagai respond kepada penyiaran video seks yang didakwa menunjukkan Anwar Ibrahim melakukan hubungan seks dengan seorang amoi yg boleh tahan. Apabila wartawan bertanyakan mengenai di mana jam berjenama Omega milik Anwar Ibrahim yang didakwa hilang di dalam sebuah bilik hotel, soalan itu menimbulkan rasa tidak puas hati Wan Azizah, keluarga dan beberapa pemimpin yang hadir dalam sidang media itu. Nak tahu kenapa Azizah tak nak tunjuk jam tu?


Sila maklum bahawa jawapan kepada persoalan di atas yang bakal anda ketahui selepas ini telah di deduce kan atau dijelaskan oleh seorang kanak-kanak yang masih belum baligh. Sekian harap maklum.

Kerana pihak Anwar Ibrahim adalah tidak bodoh. Hal ini demikian kerana, pihak Anwar Ibrahim sudah boleh membaca taktik fabricating evidence yang bakal dilakukan oleh musuh mereka. Taktik fabricating evidence ini hanya boleh dilakukan apabila model dan bentuk fizikal jam berjenama Omega itu dikenalpasti oleh musuh mereka. Maka, keengganan Wan Azizah untuk menunjukkan jam tersebut adalah kerana tidak mahu musuh Anwar akan dapat mengenalpasti akan model jam tersebut dan fabricate a proof seperti resit pembelian atau apa sekali pun yang mampu menunjukkan wujudnya pembelian jam tersebut yang bertarikh setelah tarikh pendedahan yg dilakukan Datuk T beberapa minggu lepas. 

Tak paham? Ini ada satu contoh.

Apabila Wan Azizah tunjuk jam berkenaan pada wartawan maka musuh Anwar akan tahu apakah model jam berkenaan, dengan itu mereka akan senang-senang membuat satu resit pembelian jam yang sama model dengan yang dimiliki Anwar dan resit berkenaan akan menunjukkan tarikh pembelian yang semestinya bertarikh selepas tarikh pendedahan yang dilakukan Datuk T. Maka resit ini akan mampu menyangkal kenyataan Wan Azizah yang mengaku bahawa jam tersebut didalam simpananya dan tidak hilang. 

Kemudianya, Wan Azizah akan pula dituduh membeli jam yang sama model seperti jam yang dilaporkan hilang setelah jam itu dilaporkan hilang dan Datuk T pula akan tiba-tiba mengadakan sidang media untuk menunjukkan jam Omega yg berada dlm simpanan mereka yg pada mulanya didakwa hilang dalam bilik hotel berkenaan. Jam yang bakal ditunjukkan oleh Datuk T berkenaan sudah pasti seiras dan sama seperti yang ditunjukkan Wan Azizah. Maka musuh Anwar bukan sahaja mampu menunjukkan jam yang sama bahkan dapat menunjukkan resit yang bakal menyangkal kenyataan Wan Azizah.
 
Kesimpulanya, ada sebab kenapa Wan Azizah tidak mahu menunjukkan jam Omega tersebut kepada pihak media. Kalau tak paham lagi kenapa, baca la banyak-banyak kali alasanya di atas. Budak-budak belum baligh pun boleh pikir semua benda ni. Apa lah nak jadi dengan Malaysia ni. Takkan nanti budak 10tahun dibenarkan bertanding pilihanraya pulak.

# Boleh percaya ke budak ni? Mengarut je lebih.
raar


34 comments:

Winnie Bunny said...

kalau dah berzina tu mengaku sajalah.tak elok lah dah tua bangka buat hal lagi..insaflah wahai anuar ibrahim syaitan yg bertopengkan manusia.

shah said...

You're fighting a conspiracy theory, by creating another conspiracy theory of your own.

After all, it's still a theory.

A pathetic theory.
Try harder, bro.

Teori saya pula:
Kenapa Wan Azizah tak tayang sahaja jam itu? Ini bukan sahaja tentang perjuangan politik PKR, tapi juga maruah dia sebagai isteri. Tak perlu serah pada polis pon, just gimik je kat sidang media PR, tunjuk pada audiens, dalam masa kurang sehari confirm semua orang dah gelakkan kerajaan BN.

But it would never happen. Why?

Entahla. Try jawab sndri dulu.



Tak perlu risau polis nak fabricate evidence. tu sume alasan je. kalau betul camtu lah, patut dari awal lagi tak perlu buat inkuiri kes teoh beng hock. pesal? nnti kena fabricate. tapi masa tu ape pikiran orang PR? Camane pun kena usaha cari kebenaran. Betul tu. Sokong. Memang itu cara yg adil. Tapi dalam kes ini? Lantakla.. tiba2 tak nak pulak cuba cari kebenaran. Tak payah adil. Deny it in the first place. BN barua. BN anjing. Satu pon tak boleh percaya. Yeah. DSAI pula manusia perfek. way to go.


Korang reka la lagi conspiracy theory korang. Kadang2 seronok jugak baca, lepas dah muak dengan fairy tales berkenaan freemashun dan illuminachi. hahaha.

eszol raar said...

@shah

bila ko tahu kalau ko melawan mcm mana pon ko pasti kalah, adakah ko akan seperti hero hindustan yang akan tetap terus melawan utk cari kebenaran?

itu theory aku

sampai satu tahap kita pasti tahu sejauh mana perjuangan kita dpt pergi kerana kita mesti betul betul dah kenal musuh kita

tu je pendapat aku

btw,aku bebas

haha

Hansyirah Takezur said...

no komen sgt la pasal politik nie.. pening! erk..=='

Anonymous said...

@Winnie Bunny Lebih baik ko jaga bapa ko supaya tak berzina

ghost writer said...

tadi aku tengah main PES,bila saja dengar news pasal keengganan Wan Azizah tunjuk jam Omega,cepat2 aku tengok..

satu jer kenapa tak cari saja amoi yang dalam video tuh..kan itu bukti dan saksi paling jelas...

Anonymous said...

aku ingat masa DSAI di tuduh meliwat saiful bukhari, DSWA dengan seberapa SEGERA dan pantas menunjukkan kepada semua wartawan gambar saiful dan pegawai khas najib dalam blackberry kepunyaan DSWA.

jadi untuk mematikan isu jam ni, aku rasa DSWA tunjukkan lah sahaja jam itu kepada umum seberapa SEGERA dan PANTAS, seperti mana dia tayang blackberry dia dulu. dah dua press conf tapi malangnya DSWA tak tunjuk jam itu.

atau, jam itu dah ada dalam tangan polis? aku dengar jam omega DSAI ni specially crafted siap ada lambang crest arab saudi. pendek kata, ini jam bukan boleh pi beli kat sopping kompleks suka suka.

burhan al-hilmi said...

nice one bro..

aku rasa kes ni sama mcm kes altantuya dulu,
org yg dikatakan merancang pembunuhan minah mongolia tu orang famous dlm kerajaan..
tp bila kita rakyat biasa mintak polis siasat orang tu..ape pun tak ada..
last2 kes ditutup senyap mcm tu..

atau ingat lg kes CSL?..
yang didakwa adalah penyebar vid walhal pelakon terang2 mengaku tu dia..skrg ape jawatan die?..

kitorg sebagai rakyat biasa yang masih belum layak mengundi, bukan lah nk sokong pak cik anwar ni..
tp cuma hrpkan pakcik2 politik kat atas tu, tlg2 la ingat mati..

kalau betul anwar dlm video tu, kau tak tahu ke zina tu dosa besar?..

tp kalau betul umno fitnah anwar gune video tu, tahu tak dosa fitnah tu lagi besar dari membunuh?..ini pulak fitnah sesama saudara islam..

p/s-nk tulis byk lg, tp takut ada 'orang'..bukan boleh percaya shah tu

eszol raar said...

@Anonymous

gua dgr cerita jam tu special

entak btol entah ke tidak

@burhan al-hilmi

CSL tu sumpah pelik gila dol,tapi dia kan bukan islam so ramai chinese percaya yg dia tu kena trap dengan org lain, sbb tu dia senang2 je naik

kita yg melayu bila bukan pemimpin kita,kita bukan kisah sgt pun kan

ye dak?

tapi part
kitorg sebagai rakyat biasa yang masih belum layak mengundi, bukan lah nk sokong pak cik anwar ni..
tp cuma hrpkan pakcik2 politik kat atas tu, tlg2 la ingat mati..
, i'm with u bro!!!

im with u!!!!

PapaseedSuarez said...

@ Winnie Bunny

Kalau dh rogol Altantuya & mintak bdk2 hingusan tlg letupkan smp x ade bukti ngaku aje lah.. Apelah *Bijan Razak ni.. manusia bertopengkan Lucifer..

(*bukan name sebenar)

Eza Ridzwan said...

no komen klu pasai DSAW nie..sbb bkn pengundi beliau...akak tetap dgn Tok Guru Nik Aziz..gegege..

Hanna Iymeera said...

saya bawah umur, boleh tak nak komen jugak ?

Anonymous said...

macam2 hal dunia politik skang nih..aigoo..yg tak suka DSAI akan kata macm nih yg suka plak akan kata macam tu..aiyaa..penim...BN plak semakin pandai putar belit. Dorang tak nak jaga bini dorang ke>>suruh pakai tudung tu. Ni dok tayang rambut tinggi menggunung. Kalolalat masok.konpem sesat tak jumpa jln kuar.

Raihana Izzati said...

slaku bdk2 bwh umur,, saya minta diri BELEK buku kalkulus. terimakasih.

Anonymous gila xmacho=_=

AmenoWorld said...

Hahaha.. bro neh dah merumitkan keadaan. jam omega tue limited edition. mungkin bro terlepas pandang yang neh. apa pun bagi saya, wan azizah ataupun dsai kena tunjukkan jam omega tue.. apa je nak berlaku selepas itu, kita tunggu,lihat dan nilai. tak blh nak cipta konspirasi itu konspirasi ini lagipun rakyat muak lah dengan seme2 neh. kita ada isu yang lebih besar dah lebih bagus utk difikirkan dari ini. kita perlukan fikirkan masalah inflasi, kenaikan harga barang dengan gaji yang tidak setimpal, masalah alam sekitar, masalah jenayah, sosial dan etc.. anwar ibrahim bknlah satu masalah yg perlu kita masukkan dalam kepala hotak kita dan fikirkan penyelesaian demi penyelesaian.. anwar ibrahim patut ikut jalan senang. buat je apa yang dikehendaki. kita pula kena cipta hujah2 bodoh utk menangkan dia.. btw aku rasa ini seperti troll.. aku memandangnya dari sudut itu.. hahahah..

Anonymous said...

kenapa datuk T tak keluarkan jam tu, kenapa suruh wan azizah yg keluarkan..?? datuk T yg menuduh, dia yg kena keluarkan semua bukti yg ada terlebih dulu sebelum anwar keluarkan bukti memberla diri...!

Anonymous said...

@ghost writer

Akupn sependapat kamu. Polis m'sia ni kurang sgt kepakaran utk detect siapa perempuan dlm video itu. Dh terang pompuan itu mengadap kamera, senang nk cam muka dia dan dgn mudah juga polis tangkap perempuan itu sebagai saksi utama. Mudah bukan tapi kenapa 'mereka2' ini menyusahkan keadaan...Persoalan demi persoalan timbul terhadap kes fitnah 3 ini.

Kanak2 ribena

Beta said...

Kalau dalam video tu isteri kedua DSAI amacam? Malu datuk T kena saman.

FAMBest said...

@AmenoWorld

Aku second hujah nih. Korang yg sibuk nak mngkan org tu, takde keje lain ke? Mamat tu bukan la perfek sgt. tu la byk sgt tgk cite US. Sume bende ade kospirasi. Sabo jelah!

MagikaKotak said...

tangkap ja pengedar video lucah nie..abeh budak skolah rendah/tadika suma tahu pasal video lucah nie..dunia2..!!

KHRLHSYM said...

aku dulunya berkobar-kobar pasal politik ni. tapi sekarang ni suam-suam sahaja.

aku sangat setuju dengan teori ini. kenapa perlu kes ini diperbesarkan sedankan kes rais yatim yang nampak ditutup? hahaha. kenapa itu bekas menteri selangor siap ada resit semua tiada apa-apa berlaku?

Dark Half said...

senang cter, kalau kes eksklusif yg melibatkan org atasan umno, akan senyap2 dicover. org cam DSAI dah tentu kena blasah kaw2

aku bebas. tapi against fitnah dan tuduhan tanpa bukti sahih

Al said...

byk komen kt sini lawak2 je..

konspirasi oh konspirasi

Anonymous said...

Winnie Bunny,

Kalau bapak ko dituduh berzina atau rogol anak orang, ko nak tak ngaku dia bapak ko lagi?
Walaupun bukan bapak ko yang berzina, mungkin muka penzina tu seiras bapak ko..
bodo punya pencacai taik umno yang freemason!

Berto said...

mcm mana lu boleh terpikir benda2 cmni. WIN!! gua tgk CSI dgn detektif konan pon x power2 bab teori jenayah mcm ni

ksyr said...

Apa2 pun lulz diucapkan kpd eszol. :)

Sca Ndx said...

no komen. hhehehhe

Anonymous said...

kdg2..aku bosan tgk kerenah parti2 politik yang lagak nya cam sial..sume perangai sama je..DSAI KE..NAJIB KE..perangai cam hampas!korang semua gaduh kerana dua org pemimpin yang jelasnya tidak nampak dapat memimpin spt khalifah terdahulu..

i'msosupernotcool said...

good one.
err.. for a theory i mean.

MENJ said...

@Winnie Bunny Ada saksi 4 orang lelaki yang adil ke tidak? Kalau tak ada, hukuman menuduh orang lain berzina tanpa bukti ialah 80 kali sebatan.

Anonymous said...

Kite bakar je video ni yeop...
Takde faedah pun naik kan isu ni...
Kalau DSAI btol buat maka jawab sendiri la dgn tuhan nanti..lagipun dia pernah kena tuduh meliwat kan.
Tapi mereka yang sebok tabur fitnah tu dah takde keje lain ke? Dah tahu sangat ke hukum tuhan sampai berani nak fitnah org lain??? Lu pikirla sendiri...

Anonymous said...

seronok la jadi org mcm anuar ni..muka dah nampak dlm video pon ade orang masih percaye dia maksum.gile babi ilmu dia.ape ilmu yang dia pakai.kalo menuntut dgn dia kan bagus.sedap2 kxXXkek amoi tapi tak kantoi2..huhu

Sex-Scandal.Us said...

View clips scandal
http://www.sex-scandal.us/2011/07/05/malaysian-opposition-leader-anwar-ibrahim-alleged-sex-video-in-full-leaked-sex-tape-scandal/

Angela said...

Winnie Bunny, Kalau bapak ko dituduh berzina atau rogol anak orang, ko nak tak ngaku dia bapak ko lagi? Walaupun bukan bapak ko yang berzina, mungkin muka penzina tu seiras bapak ko.. bodo punya pencacai taik umno yang freemason!

raar