Wednesday, March 9, 2011

Bila Mengantuk

Kita akan menguap bila mengantuk kerana disaat tersebut otak kita memerlukan oksigen agar dapat meneruskan apa-apa sahaja proses yang perlu diproseskan untuk memproses apa-apa. Gua hari ini akan membongkarkan antara rahsia untuk mengatasi mengantuk yang mungkin  jarang-jarang kita dengar atau kenal pasti atau mengetahui. Sesungguhnya aktivi-aktiviti yang bakal gua ketengahkan ini merupakan pengalaman yang pernah berlaku terhadap gua semasa bersekolah atau diceritakan secara ilmiah oleh beberapa manusia yang gua kenali.
Memasukkan tangan kedalam poket seluar dan menggentel apa yang ada. Aktiviti ini lazimnya dilakukan oleh manusia yang berbola di celah kangkangnya kerana mereka benar-benar menghargai sepenuhnya penciptaan poket seluar.
Meletakkan pen atau pensil di bawah punggung lalu dilenyek-lenyekkan alat tulis berkenaan di atas kerusi. Tabiat ini agak jarang dapat kita lihat tapi gua bertuah kerana gua pernah saksikan salah seorang rakan sekelas gua melakukanya tanpa segan silu mahupun malu. Pensil yang didudukkan beliau berfungsi seolah-seolah mengurut tiap urat belurat yang terdapat di punggung empuk beliau.

Memintal tali beg atau apa sahaja yang mampu dipintal. Hasil kerja tangan kreatif mampu diperoleh dengan melakukan aktiviti ini. Seperti menyelam sambil minum air serta lemas. Simpulan-simpulan berupa reben serta tali beg member terikat dekat kerusi merupakan perkara lumrah terjadi pada gua. Ya, beg member pun tak apa.
Membuka dan mengikat tali kasut dengan berbagai corak. Masa tadika gua buat. Masa tu cikgu tadika yang mengajar tu cikgu dah tua. Last sekali lilit-lilit dekat buku lali sebab tak tahu ikat reben.
Merapatkan dada di sudut meja dan menggentel puting dengan kadar secukup enak. Aksi terlarang ini sampai ke hari ini tidak pernah gua dapat saksikan dengan mata kasar gua yang empat ini kerana ini merupakan cerita daripada member gua yang bersekolah di sekolah yang tiada pelajar lelaki. Menurut beliau, ramai pelajar perempuan yang betul-betul menghargai penciptaan tudung dan melakukan aksi berkenaan secara berjemaah. Mereka akan tunduk kehadapan dan memasukkan tangan ke dalam tudung sekolah mereka sambil menikmati nikmat kehilangan ngantuk.

 # A good cup of coffee is substantial for me.
raar


13 comments:

burhan al-hilmi said...

aku like post ni sbb gamba tu..kah2..

bro..skrg mase tido..bsok pg klas..

ghost writer said...

aku baru tahu...

aku ngantuk,aku gi tidur.

Amiey White said...

fakta ini buat amiey nak tidur =="

"some people can't sleep because they have insomnia ,
i can't sleep because i have internet connection"

100% agree with this statement :)

matpek's property said...

like..look stupid but real..

IMANSHAH said...

huhu saya ajak kak limah teman kalau ngantuk

daisy said...

nyawww~
aku akan prektik kan bersungguh-sungguh

Rafhanah Mohtar said...

macamtu rupanya..~ (naif)

Dark Half said...

aku rasa entry ni kelakar serius..kekeke

3pagi dan masih belum tdo. esok pagi bleh praktikkan cara2 atasi ngantuk tu kat tempat keje

Irwan said...

i don't wanna sleep!

i wanna tweetttt!!!!

and make people's life a living hell when they open their inbox in the morning..

Berto said...

membuka laman web... ah, tak jadi lah tulis, keh2

Nobita Sensei said...

yang 1st tu penah dengar. yang lain sungguh rare. paperpun nice!

Rie said...

aku nk try la pasni
kekeke

hiro said...

hisap ibu jari--berkesan untuk awek je.

raar