Wednesday, May 4, 2011

Mari Mendera

Dera merupakan kata akar yang kalau dirujuk kepada Dewan Bahasa dan Pustaka akan didefinasikan sebagai pukulan serta hukuman. Mendera pula bermaksud melakukan aktiviti dera. Tapi persetankan sahaja definasi tersebut kerana bagi gua dera itu amat subjektif. Dera itu boleh diklasifikasikan sebagai satu perbuatan yang bukan sahaja akan menyakiti seseorang tapi juga akan menyebabkan kebencian wujud keatas si pendera yakni datang daripada si mangsa. Pendera itu apa pulak? Fikirkanlah.

  • Kalau anda merasakan mencucuh rokok ke atas badan anak-anak anda atau isteri anda itu kurang memberi kepuasaan Maka cucuh lah mereka dengan rokok keretek kerana rokok keretek mempunyai bara yang amat sukar untuk dipadamkan dan juga agak murah untuk dibeli. Ianya bukan sahaja dapat meninggalkan bau-bauan yang agak wangi kepada mangsa, bahkan dapat menjimatkan kos tanpa perlu membeli ash tray.
  • Merengek setiap malam ketika melakukan seks. Aktiviti ini sesuai dijalankan ketika anda sedang berkongsi rumah sewa dengan rakan-rakan anda  dan rakan-rakan anda tidak pula mempunyai teman wanita untuk dibawa pulang kerumah sewa. Aktiviti ini juga bukan sahaja mampu mendera batin rakan serumah anda, ianya juga dapat menyampaikan mesej-mesej tersembunyi bahawa rakan serumah anda tidaklah kacak dan amat perlukan seorang teman wanita untuk digunapakai didalam bilik masing-masing.
[source]
  • Jikalau anda mempunyai teman wanita yang kurang memuaskan citarasa anda, maka kutuklah mereka dengan nada manja seperti menggunakan ayat-ayat, "You ni gemuklah yayang", "Banyak betul jerawat dekat muka you ni yayang", "You pakai tudung macam adik I yang 8 tahun tu je yayang". Ya, tambahlah perkataan "yayang" dibelakang setiap ayat kerana ini dapat menunjukkan bahawa anda sedang bermanja-manja dan untuk mengelakkan daripada ditinggalkan. Believe me. This kind of dera works effectively. Jangan risau sebab teman wanita anda pun sedang mendera anda dengan rupa beliau yang sedemikian rupa.
  • Bila sedang membentangkan manifesto sewaktu atau sebelum pilihanraya dan ketika di ceramah-ceramah umum, bentangkanlah manifesto anda dengan muka confident dan amat yakin akan kemenangan itu milik anda kerana jikalau anda kalah, anda akan dikenang sebagai salah seorang yang bergaya dalam memberi ucapan dan sangat berkarisma. Mangsa anda akan terdiri daripada pengundi anda. Tetapi mangsa anda yg paling ter-mangsa-kan adalah mereka yang bukan pengundi anda. Jikalau anda  menang dan merupakan pembangkang kerajaan, maka mangsa anda adalah rakyat kawasan anda. Kerana ramai tahu bahawa kawasan pembangkang akan jadi kawasan mundur.


# Dera itu menguatkan diri anda.
raar


29 comments:

Mak Jemah said...

pepagi lagi dah kuaq entri DERA yee...

Raihana Izzati said...

You bodoh yayang :)



fyi, geli dowh pic tu=_=

Hansyitake~ said...

menderalah seikhlas hati
kelak mendapat 'pengiktirafan' di akhirat sana..

burhan al-hilmi said...

berjaga smpai sbuh untuk menyiapkn satu entri adalah penderaan pada diri sndri..

Anonymous said...

gua sokong burhan al hilmi .


membaca entry eszol ketika subuh jugak menyeksa diri saya .


btw , gambar tu cute :D

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

hai saya dah follow awak :)

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAH


*cari attention*

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAH


*cari attention*

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAH


*cari attention*

Amy Wong said...

i tak sampai hati laa nak dera makwe i macam tu.

LOL

. said...

kehkehkeh. fakta menarik, tapi paling menarik sekali last tu kerana memang sangat betul. mundur kerana budget kampung dah disekat.

Tupai Karan said...

Wall of text : satu lagi bentuk penderaan minda. yayang. hhihih

Perempuan Kalau Bergambar.. Heiii

ghost said...

penderaan hakiki yang berlapik.

yang mendera suka,yang terdera mencuka.

dera lah kawan anda dengan meletakkan cuka dalam periuk nasinya.

HEROICzero said...

point no 5 tu dah lama aku didera dari segi lahiriah dan rohaniah.

fakkk!

Anonymous said...

degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.degha.


baca: dera



keh3. :D

Mashe said...

hahahaha

Unknown said...

yg no 2 tu....


yu huduh betei yayang.sumpah i xtipu

Berto said...

boxer aku terbakar bila putung nusantara terjatuh diatas riba, habis terbakar peha aku yg gebu

NAJ HEBAT said...

yayang.. yu memang sial la yayang. tiap kali ai bawak yu keluar, ada aja kesialan yg berlaku.. see.. yu mmg sial kan yayang..

Ze_Mhis said...

oh! terdera betul baca entri ni :p yayang tu tak tahan hahaha...



terbaru: KONDOM ITU BUKAN UNTUK DIMAKAN

Afif Kony said...

huhu

Sca Ndx said...

LOL. yayang? hehe

raar